Pančelka v karanténe #1

Pančelka v karanténe #1

Keď sa vo štvrtok 12.marca rozhodlo, že zatvoríme školu, ani chvílu som si nelámala hlavu nad tým, ako len teraz budem učiť. Tri roky som mala v pláne vyrábať videá s chemickými témami, ale nikdy som na to nemala čas. Normálne mi až niekde v malinkom priestore môjho môzgu vznikla pozitívna emócia z tejto celej koronovej situácie. Že by sa mi konečne splnil sen?

Oprášila som svoj youtube kanál pančelka a ešte v ten víkend som natočila prvé video pre tretiakov, s ktorými sme akurát začali preberať organickú chémiu. Už dlho som sledovala kanál od jedného amerického učiteľa chémie, Tylera DeWitta, ktorý s použitím vyrobených vizualizácií vysvetľoval chemické princípy. Páčilo sa mi, že vo videách využíval 2 pohľady: jeden na seba a druhý (väčší) na plochu, kde písal a pohyboval s pomôckami. Povedala som si, že by to nemuselo byť tak náročné urobiť podobný setup videa a hneď som začala prerábať našu jedáleň na provizórne štúdio. Vzala som svoju malú bielu tabuľu, telefón a zrkadlovku a hybaj ho skladať stoličky na seba (akože namiesto statíva). Takto, ja som v tom našťastie nebola sama. Vďaka Bohu za môjho manžela! Bez neho by to šlo oveľa ťahšie. Pomohol mi hlavne so zvukom a s osvetlením.

Napokon, zistila som, že netreba byť vysoko technicky vybavený. Aha, aké tienidlo z vešiaka a kusu záclony sme si vyrobili :D.

Reakcie žiakov boli mimoriadne pozitívne. Čakala som, že by to nemusel byť prepadák, ale prekvapilo ma, že ma zdieľali aj svojim rovesníkom z iných škôl. Najkrajšia reakcia bola od jednej žiačky, citujem „Pančelka, nie len, že učíte nás, ale aj seba učíte nové veci. Napr. Ako strihať video.“ A veru, akú mala pravdu! Najlepšie, že sa učím aj ja od nich. Keď si neviem dať rady so strihaním videa, napíšem rýchlo jednému druhákovi, ten mi do minúty natočí inštruktážne video a problém je vyriešený! 😀

Write a Reply or Comment

Your email address will not be published.